Jumaat, 7 Januari 2011

Di MaNaKaH PeRaSaAn MaLu???


assalamualaikum sahabat-sahabat semua... rindu sangat pan antum.. sekian lama rasa nya x tulis.. hari ni saya nak kongsi satu kisah di mana ianya berlaku sendiri atas diri saya. maaf sekiranya apa yang saya akan tulis ini akan menyakitkan hati mana-mana pihak tetapi hal ini semakin menjadi-jadi.. bukan sekali sahaja tapi dah banyak kali. kata-kata ini khas buat muslimah di luar sana...

wahai kaum hawa.... tadi pagi semasa perhimpunan kokurikulum, ramai sangat muslimat di cafe. muslimin hanya seciput sahaja. tapi tak beerti kaum hawa boleh buat apa sahaja disana tanpa ada rasa malu apabila dipandang orang. ya saya tahu itu kebebasan di uniersiti tapi... aurat perlu juga dijaga.. pakaian wajib ditutup rapat agar muslimin yang seciput ini dapat menjaga iman dihati.

sedih sangat, tadi semasa ramai2 mencari bahagian ko mereka, kaum hawa dengan sesuka hati melangar kaun adam... dimanakah malu mu.. melanggar... menyentuh insan yang bkan mahram mu... di manakah perasaan malu dan sensetif terhadapat kaum adam???? bercakap bergurau tanpa batas.. tanpa malu bergurau senda di khalayak ramai... kaum hawa berdiri disebelah kaum adam tanpa segan silu... tanpa rasa malu merapatkan diri dengan orang yang bukan setalian dengannya..

saya bukannya berleter atau membebel... tapi ingin tegur sedikit pada kaum hawa... tanamlah rasa malu mu agar dirimu menjadi mutiara di mata kaum adam.. jangan menjadi bunga yang berduri... maaf sekali lagi sekiranya teguran saya mencalarkan hati mana-mana pihak dan kaum hawa.. saya bagi pihak kaum adam memohon agar kaum hawa dapat menjaga diri dengan sebaiknya... insyaAllah.. ana akan doakan kebaikan pada kalian semua...

0 comments:

Catat Ulasan