Jumaat, 4 November 2011

wArKaH sEoRaNg PeLaJaR...

WaRkAh iNi TuLuS dArI hAtI sEoRaNg hAmBa....

Bismillahirrahmanirahim... assalamualaikum w.b.t,

Ya Allah, ampunkanlah segala dosa silam ku.... ampunkanlah segala kejahatan-kejahatn ketika zaman kecilku... Ya Allah, kau tabahkanlah hati ku ini dengan segala dugaan dan cabaran dunia yang fana ini ya Allah.. aku tahu, hinanya diriku ini... aku tahu bahawa aku penuh dengan dosa... tapi, susahkah untuk orang lain memaafkan aku?? betapa remuknya hatiku sebagai seorang pelajar apabila tidak diendah oleh guru didiknya sendiri... adakah aku nie hina sangat?? aku tahu, aku tidak sepandai yang lain... aku tahu pencapaian aku biasa-biasa sahaja.. tapii kenapa cikgu sanggup buat saya macam nie? saya tahu saya pernah buat salah dengan cikgu dahulu.. sukarkah untuk cikgu memaafkan saya... ??

cikgu, sekiranya kehadiranku ini hanya bagaikan lalat yang bertebangan.. maafkan saya.. saya janji, saya akan tebus kembali segala dosa saya.. tapi hanya satu saya pinta dari cikgu, jangan bencikan saya.. saya mohon... maafkan saya... walau apa pun.. saya tetap menyangi cikgu seperti ibu saya sendiri... saya sayang cikgu hingga akhir hayat saya...

_surat ini bagaikan nukilan seorang pelajar yg dalam kesedihan_

mohon ambil iktibar besama..

0 comments:

Catat Ulasan