Ahad, 14 Oktober 2012

JaDiLaH oRaNg YaNg BaEk !!!

alhamdulillah.. setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya... bersyukur kehadrat Illahi sebab dapat juga saya bukak blog nie kembali utk update segala informasi terkini. entry kali ini saya nak berkongsi dengan sahabat-sahabat semua mengenai DIRI KITA sendiri... sebelum kita melihat kesalahan orang laen... sebelum mulut ini menegur dan menghina orang laen (jangan hina org taw!!!) sebelum rasa diri itu dekat dengan Allah.. lihat kembali pada diri sendiri... berdiri dihapadan cermin lalu lihat... lihatlah diri kita.....



soalkan pada lubuk hati ini dan jawab seikhlas hati....

1.) Adakah solat aku cukup??? subuh aku jam berapa???

2.) adakah aku menjalani tanggungjawab aku sebagai anak??? sebagai pelajar??? sebagai hamba Allah??

3.) adakah aku melaksanakan amanah yang diberi padaku????

4.) adakah aku dekat dengan Allah???

5.) adakah hati aku nie bersih dari dosa???

6.) Adakah aku Islam atau sekadar di atas kad pengenalan sahaja???

jawablah satu persatu dengan ikhlas... seandainya markah Ya anda atas daripada 5 alhamdulillah... tapi seanadainya tidak... ayuh perhatikan dan muhasabah kembali....

sambungan..... entry bersambung... jawab dahulu soalan2 beikut....

0 comments:

Catat Ulasan