Rabu, 24 Ogos 2011

Pemakaian Islam Di Baratkan

kini kita didedahkan dengan pelbagai fesyen-fesyen yang terkini dimana tampak anggun dan unggul pabila memakainya... dengan tudung arini nya... sehingga kan boleh dikatakan 80% muslimat di malaysia memakinya kerna mudah dan cepat.. sehingga wujudnya satu drama berjudul tudung ekspress... menceritakan betapa mudahnya untuk memakai tudung hanya serlup sahaja tlah dikira tutup aurat... tak salah nak pakai tudung ekspress tapii biarlah ia labuh dan menutup bahagian dada anda !! sedikit demi sedikit pemakaian islam di baratkan... sedarkah muslimat semua????

pertama sekali saya sentuh bab tudung yang dibaratkan... iaitu wujudnya tudung singkat!! tidak menutup bahagian dada.. lalu adanya perhiasan yang sepatutnya para wanita tidak memakainya di khalayak ramai kecuali suami... saya beri anda contoh-contoh tudung yang dibaratkan...



besar nyee bunga kat tudung, tak berat kew??


ni budaya mana plak nie?? bungaa penuhh kat tudung...

perlu ke bunga besar tue???

masih di gelar tudung ke???

mmm zaman jahiliyyah dlu ada r mcm nie...

cantik ke tunjuk leher dan dada tuee???

mengapa tudung kini bagaikan hiasan semata.. bagaikan syarat sahaja... tapi tidak mengikut syariat yang sbenar di mana harus tutup kawasan2 menggoda... pabila dah pakai tudung macam nie kesian kat suami... tak rasa kemanisan seorang isteri kerna sebelum ni ramai dah lelaki melihat susuk tubuh badan isterinya.... mana keistimewaan isteri terhadap suami????
apa salahnya pakai tudung sebegini...:-







"simple make perfect "

ada je tudung ekspress yang labuh tapiii kenapa tak leh nak beli n pakai..
renungkan wahai muslimat !!





4 comments:

shinhyun_norbi berkata...

ltkakn diri hamba ni . dikalangan wanita yg mnjaga aurat .. dri lihat perhiasan diri kpd org ajnabi ..

Luv~sOLeh@h berkata...

salam..
tak tahu nak komen apa..
tapi agak terkesima baca post ni//
anyway thanks!

Tanpa Nama berkata...

saya suka entry anda...situasi tu boleh nampak kat mana2 pun...dah jd fesyen dan trend zaman sekarang..sekalipun nak express biarla sesuai.x tau ape yang nak dicari sebenarnya...satu lg fesyen jenis yang ada bonggol2 kat kepala tu..x rimas ke pd pemakai tu?btul2 dah kembali pd zaman jahiliyyah...

izz berkata...

mereka tidak sedar yang mereka islam.. mereka lebih pentingkan trend drpd syariat.... nak wat cam na.. just doa je la..

Catat Ulasan