Ahad, 28 Mac 2010

apa dosa mereka???






isu pembuangan bayi kian panas di bicarakan dari bibir ke bibir masyarakat kita.... tetapi hal ini masih berleluasa sehinggakan bayi itu tiada nilai lagi di mata perempuan yang membuang bayi. kenapa kes ini masih panas menjadi paparan televisyen dan surat khabar??? dimanakah pihak berkuasa??? di manakah penyelamat dunia??? tak kan nak biarkan bayi yang suci itu dibunuh dengan kejam seperti tiada perikemanusiaan...












kes ini semua bermula dari gejala zina yang semakin rancak di amalkan oleh pemuda pemudi yang masih tidak sedar berada di bawah naungan syaitan yang durjana..memang sedap dan nikmat nya masa berzina tapi bila dah perut kembung baru takut dan fikir kemana nak campak bayi itu... hal ini kerana lelaki zaman sekarang tidak sedar amanah dan tanggungjawab mereka sebagai khalifah di muka bumi ini...yang diorang tahu hanya buat projek je... tapi bila projek dah menjadi hilang ntah kemana....










yang perempuan pula... kenapa serah kepada lelaki??? kenapa kau rela biarkan lelaki buaya menconteng arang kepada mu.... wahai puteri-puteri sekalian ... jangan kerana cinta kau rela di perlakukan apa sahaja... masa buat projek gelak ketawa kalah syaitan bila perut kembung takut macam nampak hantu... kepada perempuan yang mengandung anak luar nikah, kenapa korang nak buang bayi tue... bayi tu kan anak korang???? perempuan sekarang sikit pun tak rasa sakit masa beranak sebab tu lah diorang tak kisah campak kesana kesini... tak kesian ka tengok bayi yang mati rentung dan lemas.. ada yang kena gigit anjing dan semut... kasihan lah mereka.. mereka baru nak kenal dunia tetapi telah diseksa sebegitu....
mana hilangnya sifat perikemanusiaan kalian... mana hilangnya adab kalian ..... mengapa tidak syukur akan rezeki Allah.. bayangkan beribu lagi orang yang nak anak tapi tak dapat... yang dapat pula tak reti nak bersyukur.... ingat remaja semua jgn terlambat baru nak menyesal... dari ringan-ringan la jadi nya zina.....

1 comments:

shahmi berkata...

mcm mne sye nk nsihatkn kwn sye yg agk sosial ni?bile sye bg nsiht sikit dye da mle bosan..

Catat Ulasan