Sabtu, 3 April 2010

Siapakah sebenarnya Aku??


hidup aku penuh dengan duri

dari awal perjalanan ku

telah dapat terasa di hati

bahang kehangatan dugaanMu...

tetapi aku teruskan juga perjalanan ku

demi mencari keredhaan yang suci

dari Pencipta kepada makhluknya..


beribu kali aku tersungkur pedih

di tanah gersang bumi Mu..

patah hati ku.. remuk jiwa ku..

hanya Kau saja yang tahu..


tiada yang dapat membantu ku

tiada siapa yang dapat berkongsi peritku

kesakitan yang ku genggam kian membara

pedih terasa sehingga sayu hati ini..


hilang puncak arah telah ku rasa

hilang kasih mesra telah kusemat di jiwa..

tetapi dengan seutai ayat suci Al-Quran..

jiwa ku luntur kembali...


aku bagaikan hilang arah...

ke utara ku mati..

ke selatan ku sakit

ke barat hilang nyawa ku..


apakah patut aku hanya menunggu..

menunggu kasih Pencipta yang Maha Penyayang..

ataupun perlukah kucari kekasih di hati

agar aku tidak melupaiMu...

siapakah diriku yang sebenar....

0 comments:

Catat Ulasan